Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլի ավարտից հետո Իրանի գլխավոր բանակցող, արտգործնախարար Աբբա Արաղչին հայտարարել է, որ «դա բանակցությունների ամենապրոֆեսիոնալ փուլերից մեկն էր»։ «Մենք անսասան ենք մեր դիրքորոշումներում։ Ամերիկյան կողմն այժմ հստակ պատկերացում ունի Իրանի դիրքորոշման վերաբերյալ»,- շեշտել է նա։               
 

Մեր կյանքը Քրիստոսի հետ թաքնված է Աստծո մեջ

Մեր կյանքը Քրիստոսի հետ թաքնված է Աստծո մեջ
04.04.2017 | 09:32

Փիլիպե քաղաքը համաշխարհային ճանաչում ստացավ ոչ այն պատճառով, որ կրում է մակեդոնացի թագավոր Փիլիպոսի` Ալեքսանդր Մեծի հոր անունը, այլ որ կապվում է Պողոսի առաքելական գործունեության հետ: Քաղաքի անունը պատմության մեջ կմնա ոչ թե հռոմեական լեգեոնների մղած ճակատամարտով, այլ նամակով, որ հատուկ հանձնարարությամբ Պողոս առաքյալը նրան է հղում մ. թ. ա. 1-ին դարում: Այս նամակը Պողոսը գրել է Հռոմում` մոտ 63 թվին: Սկզբում քաղաքը կոչվում էր «Փոքր շատրվաններ» անունով, քանի որ գտնվում էր բազմաթիվ աղբյուրների մոտ:


Փիլիպոս 2-րդ Մակեդոնացին մ. թ. ա. 4-րդ դարում ընդարձակում է քաղաքը և այն ամրացնում` տալով իր անունը: Հռոմեական կայսրության ծավալմանը զուգընթաց Փիլիպեն դառնում է հռոմեական գաղութ: Փիլիպեի եկեղեցու հիմնադրման պատմությունը, որի համար պարտական ենք Ղուկասի «Գործք առաքելոց»-ին (գլ. 16), միևնույն ժամանակ և՛ դրամատիկ է, և՛ ցնցող: Պողոսի` փիլիպեցիներին ուղղված նամակը եղբայրական բարեկամության մեծ նամակ է: Այն առատ է քրիստոնեական սիրով, հավատով, բարի խորհրդով և հրաշալի տրամադրությամբ: Այն որակվում է իբրև Պողոսի գրած նամակներից ամենաերջանիկը: Քրիստոնեական համայնքի կազմավորման առաջին օրերից մինչև այս նամակը գրելը հոգևոր կյանքի հաղորդությունն այստեղ կատարյալ է: Այս նամակը մեզ նաև հնարավորություն է տալիս ըմբռնելու առաքյալի անձնավորության մի շարք գծեր: Այստեղ համարյա կարելի է խոսել հոգևոր ինքնակենսագրության մասին: Նրա բնավորության ամբողջ հարստությունը աչքի է զարնում, հատկապես մեղմությունն ու նույն հավատքն ունեցող եղբայրների ու քույրերի հանդեպ ջերմ համակրանքը: Մինչդեռ կորնթացիներին ուղղված նամակը մեզ մասնակից է դարձնում ներքին այն խռովություններին և հուզումներին, որ նրան պատճառում է Եկեղեցու հոգևոր վիճակը:


Փիլիպեցիներին ուղղված նամակն արտացոլում է հռոմեական բանտում գտնվող մարդու բացառիկ ու զարմանալի հոգևոր ուժը: Միևնույն ժամանակ այն մեզ ցույց է տալիս նաև աշակերտ ու ծառա Պողոսի և նրա Տիրոջ` Հիսուս Քրիստոսի միջև մտերիմ և իրական հաղորդությունը: Այս նամակում արտահայտիչ կերպով տեսնում ենք, թե Պողոսն ինչպես է դրսևորում անշահախնդիր ու սիրով լի հոգի, հանդարտ քաջություն, լուռ ուրախություն և հատկապես հույս: Փիլիպեցիներին հասցեագրված նամակը, ինչպես արևմտյան աստվածաբաններից մեկը նշում է, մի բանտարկյալ մարդու նամակ է` ուղղված խաչի ներքո գտնվող Եկեղեցուն:
Քրիստոսին նվիրյալ մի մարդ, որ մարտ է մղում, հավատքի մարտ: Հիսուս Քրիստոսի ծառան, որ մեկ Վարդապետ և մեկ Տեր է ընդունում և աշխարհի առջև հաստատում է այդ տիրապետությունը, բայց նաև անմիջապես հարձակման է ենթարկվում այդ աշխարհի կողմից:
Փիլիպեցիներին ուղղված նամակը շղթայակապ ծեր մարտիկի նամակ է՝ ուղղված երիտասարդ մարտնչող Եկեղեցուն, որը մարտական մկրտություն է ստանում: Սա մարդասիրական հրաշալի նամակ է, որտեղ քարոզչի զգացմունքները երբեմն-երբեմն հորդում են` ցուցադրելով նրա ուրախություններն ու անհանգստությունները: Բայց դա նաև կտակ է. ունի վերջին լուրի նշանակություն, գրված է մի մարդու կողմից, ով գիտի, որ մահը մոտ է և մի վերջին անգամ ցանկանում է յուրայիններին տեղյակ դարձնել միակ կարևոր իրողությանը, թե պաշտպանենք նույն մարտը, որը ինքն է պաշտպանել և դեռ պաշտպանում է:


Բանտը, հալածանքը նրա համար նորություն չեն: Փիլիպեցիները տեսել են, թե առաքյալն ինչպես է գործել իրենց մեջ: Տեսել են պայքարելիս, չարչարվելիս: Ծնվող Եկեղեցին, ի սկզբանե, ունեցել է նրա հավատքի հաղթական զորությունն ու առաջ բերող հակասությունը, վտանգները: Այս ամենի իմացությունն ամենևին չի սառեցրել նրա եռանդը, այլ ընդհակառակը: Փիլիպեցիների եկեղեցին միակն է, որից ստացել է անձնական նվիրատվություններ, և միայն այս փաստը շատ բան է ասում նրանց փոխադարձ մտերմիկ և վստահելի կապերի մասին: Գրված լինելով մահվան եզրին, այս նամակն ամբողջությամբ հարություն առած և հաղթանակած Քրիստոսի նշանի ներքո է, որտեղից էլ բխում են հատկանշական խաղաղությունը և ուրախությունը:


Աստված միջամտել է մարդկության` Հիսուս Քրիստոսով պատմությանը: Մեր փոխարեն է Հիսուսն արել այն ամենը, ինչի համար մենք էինք պատասխանատու: Մեզ համար է հնազանդվել ընդհուպ մինչև մահ: Մեզ համար է տանջվել ու քավել մեր՝ մահկանացու մարդկանց մեղքերը: Եվ հարություն է առել` երկնային փառքի հասցնելով նաև մեր մարդկությունը: Այդ օրվանից Հիսուս Քրիստոսի մահը դառնում է մեր մահը, նրա քավությունը` մեր քավությունը, նրա հաղթանակը` մեր հաղթանակը: Նրա հետ, նրանով մենք իշխում ենք: Նրա մեջ ապրում ենք նոր կյանքով, որն այլևս մարդու կյանք չէ, այլ Աստծո: Հենց սա նկատի ունի Պողոս առաքյալը, երբ հայտարարում է, որ մեր կյանքը Քրիստոսի հետ թաքնված է Աստծո մեջ (Կողոս. 3.1-4): Նրա համար, ով ապրում է Քրիստոսի մեջ, այսինքն` նրա նկատմամբ հավատի, թողությունը, ազատագրումը, թագավորությունը արդիական իրողություններ են: Ամեն ինչ մարդուն տրված է: Խոսքը հավատալու և ապրելու մասին է: Հավատքի կյանքը մեզ դնում է Աստծու թագավորության իրողության մեջ, Թագավորություն, որն այսկողմնայինի համեմատ այնկողմնային չէ, գալիք չէ անցյալի կամ ներկայի համեմատ, այլ կյանքի մեկ ուրիշ հարթություն` Աստծու, հավիտենական կյանքի հարթությունը, կյանք, որը Հիսուս Քրիստոսով մեզ համար դառնում է մատչելի: Պողոս առաքյալը դիմում է իր եկեղեցիներին, իբրև այնպիսի եկեղեցիների, որոնք Քրիստոսի մեջ են, որոնք ապրում են հավատքի այդ կյանքը: Հավատքի կյանքը պատճառաբանում է նրանց հույսը, հիմնավորում նրանց սպասումը: Եվ արդ, Հիսուս Քրիստոսի գալստյան օրվա վերջնական սպասումը ուղղություն է տալիս նրանց փոխհարաբերություններին. բարոյական ու հասարակական ողջ կյանքին:

Հովհաննես ՄԱՆՈՒԿՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1995

Մեկնաբանություններ